MAGNEESIUM

Erinevatel uuringute andmetel kannatab ligi 80- 90% inimestest magneesiumipuuduse käes. Iga inimene peaks saama piisava magneesiumikoguse kätte tarbitavast toidust ning joogiveest. Normaalse toitumise korral on magneesiumipuudus aga harv nähtus. Tihti aga  ei ole igapäevases toidus piisavas koguses magneesiumi ning kraanivesi on töödeldud ja ei pruugi sisaldada piisavas koguses mineraalaineid.  

Magneesium on elutähtis mineraal, mille puudus toob kaasa palju ebameeldivaid sümptomeid ja ka kroonilisi haigusi. Eriti tähtis on organismis kaltsiumi ja magneesiumi tasakaal. Liiga vähe magneesiumit ei võimalda luudel kaltsiumit omastada. Magneesiumivajadus suureneb vaimse ja füüsilise stressi korral, samuti sportimise puhul ja rasedatel.

PÄEVANE ANNUS MAGNEESIUMI 

Inimene võiks toidust ja joogiveest saada 300–400mg magneesiumi päevas, kuid tänapäevase toitumise juures võib see number olla kahjuks oluliselt väiksem. Tavapärasest rohkem magneesiumi vajavad rasedad ja imetavad naised, kiire kasvu eas lapsed, eakad inimesed ja tippsportlased. 

Magneesium on väga oluline mineraalaine sportlase toitumises. Kõrgendatud ainevahetuse ning lihaskoormuse tulemusena eraldub magneesium sportlase organismist kiiremini ning suuremas koguses, kui vähese kehalise aktiivsusega inimestel. Ainevahetuse tõhusus väheneb ning tõusevad hapniku tarbimine ning pulss. 

MÄRGID MAGNEESIUMI PUUDUSEST

Magneesiumi puudus võib mõnikord kaasneda mõne haiguse või ravimi kasutamisel ja siis kui on suur vedelikukaotus. Magneesiumi puudus võib tekkida ka siis, kui tarbida liiga palju töödeldud toiduaineid või suhkrurikkaid toiduaineid ja karastusjooke.

  1. Stress

  2. Kergesti ärritumine

  3. Söögiisu puudumine

  4. Peavalud

  5. Lihaskrambid

  6. Koordinatsioonihäired

  7.  Unehäired

  8.  Väsimus

  9.  Probleemid seedimisega 

 LÜHIAJALIST MAGNEESIUMIPUUDUST PÕHJUSTAB:

  • Kohvi tarbimine
  • Liigse töödeldud toidu tarbimine
  • Rohke suhkru ja magustatud jookide tarbimine
  • Alkoholi tarbimine (eriti selgelt avaldub see tarbimisele järgneval päeval)
  • Suur füüsiline koormus ja higistamine (sportimise ajal või füüsilist tööd tehes)

MAGNEESIUMI ALLIKAD

Kõige loomulikum viis magneesiumi tarbimiseks on läbi igapäevase toidu. Toidu magneesiumisisaldus oleneb suurel määral sellest, kus on see kasvanud ja millised on olnud kasvutingimused. Rohkelt sisaldavad magneesiumi spinat, kõrvitsaseemned, merevetikad, naturaalne jogurt ja keefiir, mandlid, avokaado, banaan, kama, tume shokolaad, täisteratooted, tatar, sea- ja kanaliha erinevad pähklid jpm. 

Levinud viis magneesiumi hankimiseks on teha jalgadele magneesiumkloriidi vanne. Magneesiumirikas vesi imendub  läbi naha, levib kudedesse ning imendub läbi kõikide rakkude inimese kehas.

Magneesiumi on võimalik hankida ka looduslikust mineraalveest. Paljud kauplustes saadavaolevad mineraalveed sisaldavad tagasihoidlikus koguses magneesiumis. Siin eristub selgelt Donat Mg allikast tuleva gaasiga rikastatud magneesiumirikas mineraalvesi.

Donat Mg mineraalvesi sisaldab organismile vabalt omastatavat magneesiumi. 1L veepudelis on 1000mg magneesiumi. Vaid ühe klaasitäie Donat Mg vee tarbimine tagab täiskasvanud inimese päevase magneesiumi vajaduse.   .